Viva Colore kleur en stijladvies

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

artofimage

Zakelijk


Je bent eigenaar van een prachtig bedrijf, op een geweldige zichtlocatie in een fraai ingericht kantoorpand, mooie auto voor de deur en de website is van deze tijd.


Maar hoe zit het met je medewerkers? Hoe gaan ze gekleed?


Stralen zij uit wat je als bedrijf graag naar buiten wil brengen? En wat levert dat op aan geloofwaardigheid, vertrouwen en nieuwe opdrachten? Kortom: succes?


Uit een recent onderzoek (van de Erasmus Universiteit Rotterdam) naar de relatie tussen powerdressing en geloofwaardigheid werd geconcludeerd dat “kleren en andere statusdragers vaak hoger worden ingeschat dan kennis”.


Nog een opmerkelijke conclusie uit hetzelfde onderzoek is de volgende:


"Zelfs als u een antenne voor gladde verkopers en consultants hebt, gelooft u het advies van een ‘Armanipak’ meestal eerder dan dat van een ‘spijkerbroek’ ".


En dat dit niet alleen in de handel, het onderwijs of de reclame geldt maar ook in een sector als bijvoorbeeld de gezondheidszorg, blijkt uit een recent artikel in de Limburger:
"Huisartsen die formeel of zakelijk gekleed gaan wekken meer vertrouwen op bij (oudere) patiënten dan huisartsen die in vrijetijdskleding lopen".

 

Overtuigd van het nut van een imago-advies?


Neem dan contact op met Viva Colore voor een offerte op maat.